VšĮ ALYTAUS ŠEIMOS PAGALBOS CENTRO GLOBOS CENTRAS yra socialinių paslaugų įstaiga, kuriai Alytaus rajono savivaldybės taryba 2018 m. gegužės 10 d. sprendimu Nr. K-88 „Dėl pritarimo vykdyti globos centro funkcijas“ ir 2018 m. birželio 21 d. sprendimu Nr. K-121 „Dėl įgaliojimo koordinuoti atvejo vadybos procesą ir teikti socialines paslaugas šeimai Alytaus rajono savivaldybėje“ suteikė įgaliojimą vykdyti globos centro bei atvejo vadybos funkcijas.
GLOBOS CENTRO TIKSLAS – diegti ir vystyti paslaugas, kurios skatintų ir palaikytų vaikų globą šeimos aplinkoje, užtikrinant vaikų poreikius ir saugumą. Projekto laikotarpiu bus teikiamos bendruomeninės paslaugos tėvų globos netekusiems vaikams, įskaitant kūdikius. Siekiama užtikrinti vaikų teises turėti šeimą ir augti saugioje aplinkoje. Taip pat numatoma visų savivaldybių globos centrų specialistų kompetencijų kėlimas, globėjų ir įtėvių rengimo programos tobulinimas, teisės aktų pakeitimai tobulinant vaikų globos sistemą, tinklaveika, visuomenės švietimas ir viešieji ryšiai nacionaliniu ir savivaldybės lygiais, numatoma plėtoti budinčių globotojų institutą, bei įdiegti nuolatinių globotojų institutą.
PROJEKTAS: ,,Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą šeimos aplinkoje, vystymas”. Nr. 07-016-P-0001
Projekto vykdytojas: Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Projekto partneriai: 66 globos centrai ir 60 savivaldybių.
Projekto tikslinė grupė: likę be tėvų globos vaikai, kaip jie apibrėžti Socialinių paslaugų įstatyme, išskyrus vaikų globos institucijoje globojamus vaikus.
Projekto siekiami rezultatai:
- Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas – 2 904 vaikai;
- Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis – 95 proc.
Projekto pradžia: 2023-07-01
Bendros visam projektui ir visiems partneriams skirtos lėšos: 15 046 600,00 Eur.
PROJEKTO VYKDYTOJAI IR PARTNERIAI:

VšĮ Alytaus šeimos pagalbos centro globos centras Alytaus rajono savivaldybėje teikia nemokamą socialinę ir psichologinę pagalbą bei paramą globėjų (rūpintojų) ir įtėvių šeimoms, budintiems globotojams. Taip pat vykdo budinčių globotojų, globėjų ir įtėvių paiešką bei organizuoja GIMK mokymus. Globos centro paslaugas gali gauti visos Alytaus rajono globėjų (rūpintojų) ir įtėvių šeimos, taip pat asmenys, besidomintys globa (rūpyba) ar įvaikinimu.
GLOBOS CENTRO FUNKCIJOS:
1.1. organizuoja ir (ar) vykdo budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), įtėvių pritraukimą ir paiešką socialinę riziką patiriantiems vaikams, iki bus išduotas teismo leidimas paimti vaiką iš jo atstovų pagal įstatymą, bei likusiems be tėvų globos vaikams;
1.2. organizuoja ir (ar) vykdo budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), įtėvių pritraukimą ir paiešką savivaldybės teritorijoje veikiančiuose šeiminiuose namuose globojamiems (rūpinamiems) vaikams bei kitos savivaldybės teritorijoje veikiančiuose šeiminiuose namuose globojamiems (rūpinamiems) vaikams, kuriems savivaldybės administracijos, kurios teritorijoje globos centras vykdo veiklą, teikimu nustatyta globa (rūpyba);
1.3. konsultuoja asmenis, pageidaujančius globoti (rūpinti) vaikus, įvaikinti ar tapti budinčiais ar nuolatiniais globotojais, asmenis, siekiančius steigti šeimynas ir (ar) tapti šeimynos dalyviais;
1.4. vykdo budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), įtėvių, šeimynos dalyvių pasirengimo globoti (rūpinti), prižiūrėti, įvaikinti vaikus bei šeiminių namų darbuotojų pasirengimo dirbti šiose įstaigose mokymus pagal GIMK programą;
1.5. teikia informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, psichosocialines paslaugas budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams), įtėviams, šeimynos dalyviams ir norintiems jais tapti asmenims, rengia asmenų, siekiančių tapti globėjais (rūpintojais), budinčiais ar nuolatiniais globotojais, įtėviais, šeimynos dalyviais, mokymus ir pasirengimo tėvų globos netekusio vaiko globai (rūpybai), priežiūrai ar įvaikinimui vertinimą;
1.6. ne rečiau kaip kartą per mėnesį organizuoja globėjų (rūpintojų), budinčių ir nuolatinių globotojų, šeimynų dalyvių, įtėvių ir šeiminių namų darbuotojų savitarpio pagalbos grupių užsiėmimus, išlaikydamas šių užsiėmimų nuoseklumą ir periodiškumą, atsižvelgdamas į jų dalyvių poreikius ir užtikrindamas informacijos konfidencialumą (savitarpio pagalbos grupių dalyviams pateikiamas pasirašyti globos centro nustatytos formos pasižadėjimas viešai neskelbti ir neplatinti informacijos). Savitarpio pagalbos grupių užsiėmimų metu užtikrinama jauki, tarpusavio pasitikėjimą kelianti bei atvirą bendravimą skatinanti aplinka;
1.7. raštu informuoja savivaldybės administraciją apie bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutarčių su budinčiais ar nuolatiniais globotojais sudarymą bei nutraukimą. Informuojant apie sutarties sudarymą, nurodoma: asmens vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys (telefono ryšio numeris arba elektroninio pašto adresas), kiek ir kokių vaikų (amžius, lytis, individualios pagalbos poreikiai) budintis ar nuolatinis globotojas gali prižiūrėti, ar budintis globotojas vaikus priima bet kuriuo paros metu, sutarties sudarymo data. Informuojant apie sutarties nutraukimą, nurodoma: asmens vardas, pavardė, sutarties nutraukimo data ir sutarties nutraukimo pagrindas (dėl netinkamo jos vykdymo arba dėl kitų objektyvių priežasčių). Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atitinkamų duomenų gavimo ar pasikeitimo dienos raštu pateikia savivaldybės administracijai ar jos įgaliotai institucijai duomenis apie budintį ar nuolatinį globotoją, su kuriuo sudaryta bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartis (asmens vardas ir pavardė, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, kontaktiniai duomenys (telefono ryšio numeris arba elektroninio pašto adresas), kiek ir kokių vaikų (amžius, lytis, individualios pagalbos poreikiai) budintis ar nuolatinis globotojas gali prižiūrėti, ar budintis globotojas vaikus priima bet kuriuo paros metu), apie fizinius ir juridinius asmenis, galinčius jo veiklos savivaldybėje priimti vaiką bet kuriuo paros metu (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė), ir duomenis apie budintį ar nuolatinį globotoją, su kuriuo sudaryta bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartis buvo nutraukta dėl netinkamo jos vykdymo arba dėl kitų objektyvių priežasčių (fizinio asmens vardas ir pavardė bei sutarties nutraukimo data);
1.8. Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) teikia savivaldybės administracijai ir Tarnybai informaciją apie:
1.8.1. bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutarčių su budinčiais ar nuolatiniais globotojais sudarymą (nurodoma: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, parengta (-os) teigiama (-os) išvada (-os), jos / jų data (‑os), numeris (-iai) ir sutarties įsigaliojimo data) ir nutraukimą (nurodoma: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, parengta (‑os) teigiama (-os) išvada (-os), jos / jų data (-os), numeris (-iai), sutarties nutraukimo pagrindas – dėl netinkamo jos vykdymo ar dėl kitų objektyvių priežasčių);
1.8.2. budinčius ar nuolatinius globotojus, kurie yra pasirengę vykdyti budinčio ar nuolatinio globotojo veiklą, tačiau neturi sudarytos tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutarties su globos centru (nurodoma: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta, parengta (-os) teigiama (-os) išvada (-os), jos / jų data (-os), numeris (-iai));
1.8.3. budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynai suteiktą atokvėpio kriziniu atveju paslaugą (nurodoma: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, atokvėpio kriziniu atveju paslaugos suteikimo pradžios ir pabaigos datos, budinčio ar nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvio, kuriam perduotas vaikas, vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
1.8.4. budinčiam ar nuolatiniam globotojui suteiktą darbingumo atkūrimo paslaugą (nurodoma: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota ir faktinė gyvenamoji vieta, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, darbingumo atkūrimo paslaugos suteikimo pradžios ir pabaigos datos);
1.9. dalyvauja atvejo nagrinėjimo posėdžiuose socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintame Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka (toliau – Atvejo vadybos tvarkos aprašas). Tarnybos įgalioto teritorinio skyriaus prašymu dalyvauja vaiko laikinosios, nuolatinės globos (rūpybos) peržiūroje;
1.10. koordinuoja pagalbos teikimą vaikams, prižiūrimiems budinčių ar nuolatinių globotojų, budintiems ir nuolatiniams globotojams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams ir (ar) teikia ar organizuoja šiems vaikams, budintiems ir nuolatiniams globotojams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams reikiamą pagalbą (socialinę, psichosocialinę, konsultacinę, teisinę ir kt.);
1.11. koordinuoja pagalbos teikimą vaikams, globojamiems (rūpinamiems) globėjų (rūpintojų), šeimynų, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams ir (ar) teikia ar organizuoja šiems vaikams, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams psichosocialinę, konsultacinę ar kitą reikiamą pagalbą. Šios paslaugos gali būti teikiamos įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams, pateikusiems prašymą dėl koordinuotos pagalbos teikimo;
1.12. teikia budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams, įtėviams intensyvią pagalbą. Šeiminių namų darbuotojams pagalba (metodinė pagalba pagal GIMK programą ir atvejų aptarimas) teikiama šeiminių namų administracijos prašymu (nurodoma: besikreipiančiojo vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, įstaigos, organizacijos pavadinimas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas ir prašymo tekstas), įtėviams – gavus jų prašymą dėl koordinuotos ir (ar) nekoordinuotos pagalbos teikimo arba išankstinį prašymą (nurodoma: besikreipiančiojo vardas, pavardė, gimimo data, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, įvaikinto vaiko vardas, pavardė, gimimo data ir prašymo tekstas) dėl koordinuotos pagalbos teikimo įvaikinus;
1.13. organizuoja ir (ar) teikia atokvėpio kriziniu atveju paslaugas budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams) bei šeimynos dalyviams;
1.14. įgyvendina vaiko, kurį prižiūri budintis ar nuolatinis globotojas, atstovo pagal įstatymą teises ir pareigas. Globos centras gali suteikti įgaliojimus (nurodoma: įstaigos, organizacijos pavadinimas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, įgaliotojo vardas, pavardė, parašas, įgaliojimo gavėjo vardas, pavardė, asmens kodas, prižiūrimo vaiko vardas, pavardė, asmens kodas ir įgaliojimų tekstas) budinčiam ar nuolatiniam globotojui atlikti konkrečius veiksmus atstovaujant vaikui sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų, švietimo ar kitose įstaigose, institucijose bei organizacijose;
1.15. kiekvieną mėnesį moka budinčiam ar nuolatiniam globotojui lėšas vaikui išlaikyti ir atlygį už vaiko priežiūrą (toliau – atlygis budinčiam ar nuolatiniam globotojui);
1.16. globos centro direktoriaus ar jo įgalioto asmens nustatyta tvarka vertina budinčio ar nuolatinio globotojo vykdomos vaiko priežiūros veiklos kokybę. To paties asmens vykdomos vaiko priežiūros veiklos kokybės ir pasirengimo vykdyti budinčio ar nuolatinio globotojo veiklą ir prižiūrėti vaikus vertinimą privalo atlikti skirtingi asmenys. Pasikeitus globos koordinatoriui, esant sudėtingiems koordinuojamiems kriziniams atvejams, budinčio ar nuolatinio globotojo vykdomos vaiko priežiūros veiklos kokybės vertinimo pokalbiuose gali dalyvauti du globos centro specialistai;
1.17. užtikrindamas geriausius prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko interesus, bendradarbiauja su savivaldybės administracija (tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi ir kitais specialistais), Tarnyba ir jos įgaliotu teritoriniu skyriumi, kitomis socialinių paslaugų, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, socialiniais darbuotojais, dirbančiais su šeimomis, atvejo vadybininkais;
1.18. vertindamas pagalbos poreikius ir planuodamas pagalbą, teikdamas ir (ar) organizuodamas koordinuotą pagalbą prižiūrimam, globojamam (rūpinamam) ar įvaikintam vaikui, budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams, į asmens bylą įtraukia koordinuotai pagalbai teikti reikiamą informaciją (įskaitant asmens duomenis) ir šiuos dokumentus ar jų kopijas:
1.18.1. Tarnybos direktoriaus patvirtintą vaiko laikinosios globos (rūpybos) peržiūros akto kopiją, kurią Tarnybos įgaliotas teritorinis skyrius turi raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikti globos centrui per 5 darbo dienas po laikinosios globos (rūpybos) peržiūros;
1.18.2. vaiko nuolatinės globos (rūpybos) peržiūros akto kopiją, kurią Tarnybos įgaliotas teritorinis skyrius turi raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikti globos centrui per 5 darbo dienas po nuolatinės globos (rūpybos) peržiūros;
1.18.3. globojamo (rūpinamo) vaiko aplankymo akto kopiją, kurią Tarnybos įgaliotas teritorinis skyrius turi raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikti globos centrui per 5 darbo dienas nuo globojamo (rūpinamo) vaiko aplankymo dienos;
1.18.4. teismo sprendimo ar nutarties dėl vaiko nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo, globėjo (rūpintojo) paskyrimo kopiją, kurią Tarnybos įgaliotas teritorinis skyrius turi pateikti globos centrui per 5 darbo dienas nuo įsiteisėjusio sprendimo ar nutarties gavimo dienos;
1.18.5. informaciją apie išduotą teismo leidimą paimti vaiką iš jo atstovų pagal įstatymą, kurią savivaldybės administracija, jeigu vaiko laikinoji globa (rūpyba) nustatoma, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka vaiką paėmus iš jo atstovų pagal įstatymą (nurodoma: sprendimą priėmusio teismo pavadinimas, bylos numeris, sprendimo priėmimo data), turi raštu ar elektroninio ryšio priemonėmis pateikti globos centrui;
1.18.6. sveikatos apsaugos ministro nustatytos formos sveikatos pažymėjimo apie globojamo (rūpinamo) vaiko sveikatą (forma Nr. 046/a) kopiją arba medicinos dokumentų išrašo (forma Nr. 027/a) ar mokinio sveikatos pažymėjimo (forma Nr. E027-1) kopiją ir kitą turimą informaciją apie vaiko sveikatos būklę bei dokumentų, susijusių su vaiko sveikata, kopijas, dėl kurių globos centras kreipiasi į globėją (rūpintoją), įtėvius;
1.18.7. informaciją apie globojamo (rūpinamo) vaiko ugdymo(si) poreikius, mokymosi pasiekimus ir sunkumus, pagalbos poreikį, pedagoginės psichologinės tarnybos atliktą vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą (jeigu toks buvo atliktas), nurodydamas atlikto vertinimo datą, vertinimą atlikusios įstaigos pavadinimą, ir su šia informacija susijusių dokumentų, dėl kurių globos centras kreipiasi Aprašo nustatyta tvarka, kopijas;
1.18.8. teikiant pagalbą svarbią informaciją apie teisėsaugos institucijų veiksmus, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusius su vaiku, siekdamas apginti vaiko interesus ir koordinuodamas pagalbos teikimą klientams (nurodoma veiksmo atlikimo data ir pavadinimas), ir su šia informacija susijusių dokumentų, dėl kurių globos centras kreipiasi Aprašo nustatyta tvarka, kopijas;
1.18.9. vaiko susitikimų su tėvais, giminaičiais ar kitais fiziniais asmenimis, su vaiku susijusiais emociniais ryšiais, stebėjimo protokolų (nurodama: vaiko vardas, pavardė, lankančio asmens vardas, pavardė, parašas, susitikimo pradžios ir pabaigos laikas, trumpas susitikimo turinio (eigos) aprašymas, susitikime dalyvavusių asmenų vardai, pavardės, atstovaujamos įstaigos, institucijos, organizacijos pavadinimas, pareigos ir parašas (jei susitikimus stebi ne globos centro specialistas), kopijas, kurias susitikimų stebėjimą atlikę specialistai turi raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikti globos centrui per 5 darbo dienas nuo protokolo surašymo dienos;
1.18.10. informaciją apie vaikui ir šeimai teiktą ar teikiamą pagalbą (nurodoma: paslaugų gavėjai (vardas, pavardė), paslaugų rūšis, paslaugų teikimo eiga, paslaugų teikimo data, siūlymai ir (ar) rekomendacijos) ir su šia informacija susijusių dokumentų kopijas, taip pat nustatytos formos vaiko ir (ar) jo šeimos įvertinimo akto kopiją, kurias globos centre nedirbantys vaiko ir šeimos gerovės specialistai, atlikę įvertinimą ir (ar) teikę ar teikiantys pagalbą vaikui ir (ar) jo šeimai, turi raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikti globos centrui, koordinuojančiam pagalbos teikimą klientams, per 5 darbo dienas nuo raštiško prašymo gavimo dienos;
1.19. bendradarbiauja su Tarnybos įgaliotu teritoriniu skyriumi ir Tarnybos raštišku prašymu (nurodoma: vaiko vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, pateikimo būdas ir apimtis) arba duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka teikia jam turimų dokumentų kopijas ir informaciją (įskaitant asmens duomenis) apie globojamą (rūpinamą) vaiką (nurodoma: vaiko vardas, pavardė, gimimo data), susijusią su savivaldybės mero, savivaldybės administracijos ir (ar) globos centro atliekamais veiksmais, organizuojant ir teikiant pagalbą vaikui ir budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams;
1.20. globėjui (rūpintojui) kartu su globojamu (rūpinamu) vaiku persikėlus gyventi į kitą savivaldybę:
1.20.1. nedelsdamas informuoja savo teritorijoje veikiantį Tarnybos įgaliotą teritorinį skyrių ir savivaldybės administraciją apie paslaugų teikimo globėjui (rūpintojui) ir jo globojamam (rūpinamam) vaikui nutraukimą (nurodoma: globojamo (rūpinamo) vaiko ir globėjo (rūpintojo) vardai, pavardės, gimimo datos, persikėlimo gyventi į kitą savivaldybę data, paslaugų teikimo nutraukimo data, jeigu žinoma, naujos nuolatinės gyvenamosios vietos adresas);
1.20.2. jeigu globojamo (rūpinamo) vaiko ir globėjo (rūpintojo) nauja faktinė gyvenamoji vieta globos centrui yra žinoma, apie ją informuoja šios gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją bei toje teritorijoje veikiantį Tarnybos įgaliotą teritorinį skyrių (nurodoma: globojamo (rūpinamo) vaiko ir globėjo (rūpintojo) vardai, pavardės, gimimo datos, persikėlimo gyventi į kitą savivaldybę data, paslaugų teikimo nutraukimo data, naujos nuolatinės gyvenamosios vietos adresas);
1.20.3. siekdamas užtikrinti nepertraukiamą paslaugų teikimą ir svarbios informacijos perdavimą, per 10 darbo dienų nuo 1.20.1 bei 1.20.2 papunkčiuose nurodytos informacijos pateikimo Tarnybos įgaliotam teritoriniam skyriui ir savivaldybės administracijai dienos perduoda kitam globos centrui, veikiančiam toje savivaldybėje, į kurią persikraustė globėjas (rūpintojas), jo tvarkomos globėjo (rūpintojo) bylos dokumentų kopijas bei raštišką svarbiausios informacijos apie paslaugų teikimo laikotarpį apibendrinimą, kuriame nurodoma: suteiktos ir teikiamos paslaugos, svarbios pastabos, susijusios su globėju (rūpintoju), vaiku, siūlymai ir rekomendacijos kitam paslaugų teikėjui, taip pat, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro, sudarytą bylos apyrašą (pateikiamas byloje esančių dokumentų kopijų sąrašas) bei surašytą bylos perdavimo–priėmimo aktą;
1.21. pagal poreikį bendradarbiauja su prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko (jei tai neprieštarauja jo interesams) tėvais, artimaisiais giminaičiais ir fiziniais asmenimis, emociniais ryšiais susijusiais su vaiku; organizuoja prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) vaiko susitikimus su vaiko tėvais, giminaičiais, kitais fiziniais asmenimis, emociniais ryšiais susijusiais su vaiku, jei tai nekenkia prižiūrimo ar globojamo (rūpinamo) vaiko interesams, prireikus paruošia prižiūrimą, globojamą (rūpinamą) vaiką ir budintį ar nuolatinį globotoją, globėją (rūpintoją), šeimynos dalyvius susitikimams su jais; gavęs budinčio ar nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvio prašymą, tarpininkauja tarp budinčio, nuolatinio globotojo, vaiko globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvio ir tėvų, artimųjų giminaičių, fizinių asmenų, emociniais ryšiais susijusių su vaiku, jei tai nekenkia prižiūrimo ar globojamo (rūpinamo) vaiko interesams; dalyvauja vaiką grąžinant vaiko tėvams ar kitiems atstovams pagal įstatymą; sudaro sąlygas vaiko tėvams ar kitiems atstovams pagal įstatymą, artimiesiems giminaičiams ir fiziniams asmenims, emociniais ryšiais susijusiems su vaiku, ir vaikui susitikti globos centre ar kitoje sutartoje vietoje, jei tai neprieštarauja vaiko interesams, ir prireikus po susitikimų teikia pagalbą prižiūrimam, globojamam (rūpinamam) vaikui, budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui) ir šeimynos dalyviui;
1.22. bendradarbiauja su globėjais (rūpintojais), budinčiais ar nuolatiniais globotojais, šeimynų dalyviais ir įtėviais dėl išskirtų brolių (seserų) grupių susitikimų ir sudaro sąlygas išskirtų brolių (seserų) grupei bendrauti ir palaikyti tarpusavio ryšius, atsižvelgdamas į geriausius vaikų interesus augti ir vystytis šeimoje bei jų teisę išlaikyti brolių (seserų) tarpusavio ryšius tais atvejais, kai brolių (seserų) grupė išskaidoma ir nustatoma skirtingų globėjų (rūpintojų) globa (rūpyba) ar priežiūra pas budinčius ar nuolatinius globotojus;
1.23. dalijasi gerąja patirtimi su kitomis socialinių paslaugų įstaigomis, šeimynomis, šeiminių namų darbuotojais (duomenys, pagal kuriuos būtų galima identifikuoti konkretų asmenį, ‒ vardas, pavardė, gimimo data ar asmens kodas; organizacijos, kurioje asmuo dirba, gyvenamosios vietos savivaldybės ar kiti duomenys, pagal kuriuos būtų galima identifikuoti fizinį asmenį, – neatskleidžiami);
1.24. įveda duomenis apie budinčius ar nuolatinius globotojus, globėjus (rūpintojus), įtėvius, nurodytus socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintame Vaikų globos (rūpybos) apskaitos tvarkos apraše, SPIS ir prireikus juos pateikia Tarnybai;
1.25. organizuoja profesinės kompetencijos tobulinimo kursus globos centro specialistams;
1.26. įvertina budinčių ir nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų), šeimynų dalyvių bei įtėvių mokymų aktualiomis temomis poreikį ir juos organizuoja;
1.27. budinčių ar nuolatinių globotojų, globėjų (rūpintojų) prašymu (nurodoma: besikreipiančiojo vardas, pavardė, vaiko vardas, pavardė, gimimo data ir prašymo tekstas) organizuoja vaikų priežiūros paslaugas;
1.28. įvairiomis priemonėmis siekia pritraukti budinčius ir nuolatinius globotojus, globėjus (rūpintojus), šeimynų steigėjus ir dalyvius bei įtėvius, viešina globos centro veiklą, šviečia visuomenę vaikų globos (rūpybos), įvaikinimo, budinčio ir nuolatinio globotojo veiklos klausimais, skatina teigiamas visuomenės nuostatas ir pozityvų požiūrį į vaikus, netekusius tėvų globos, informuoja apie įvaikinimo, globos (rūpybos) šeimoje, budinčio ir nuolatinio globotojo veiklos galimybes, nepažeisdamas teisės aktų, reglamentuojančių viešą informacijos paskelbimą;
1.29. viešai skelbia informaciją apie planuojamus rengti mokymus pagal GIMK programą (nurodoma: mokymų datos, mokymus vykdantis subjektas (juridinio asmens pavadinimas, mokymų turinys, t. y. pagal kurią GIMK programos dalį vyks mokymai, jų vieta, laikas ir trukmė, kontaktiniai duomenys (telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas));
1.30. bendradarbiauja su vietos bendruomene, įtraukia į savo veiklą savanorius ir bendruomenę;
1.31. vaiko laikino apgyvendinimo pas budintį globotoją metu bendradarbiauja su Tarnyba, spręsdamas vaiko atstovavimo klausimus;
1.32. organizuoja individualias arba grupines budinčių ir nuolatinių globotojų supervizijas. Esant poreikiui, supervizijos gali būti organizuojamos kartu su kitais globos centrais;
1.33. vykdo kitas funkcijas, susijusias su pagalba vaikams, budintiems ir nuolatiniams globotojams, globėjams (rūpintojams), šeimynų dalyviams, įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams.
GLOBOS CENTRO TEIKIAMOS PASLAUGOS:
- Atokvėpio kriziniu atveju paslauga – globos centro organizuojama ir (ar) teikiama paslauga kriziniu atveju, kai tėvų globos netekęs ar globojamas (rūpinamas) vaikas Apraše nustatyta tvarka laikinai perduodamas prižiūrėti kitam budinčiam, nuolatiniam globotojui ar globėjui (rūpintojui), išimtiniais atvejais – šeimynos dalyviui, kol budintis ar nuolatinis globotojas, globėjas (rūpintojas), šeimynos dalyvis, prižiūrintis, globojantis (rūpinantis) vaiką, dėl susiklosčiusių aplinkybių laikinai negali juo pasirūpinti.
- Darbingumo atkūrimo paslauga – globos centro organizuojama ir (ar) teikiama paslauga budintiems ir nuolatiniams globotojams, sudarant sąlygas jiems susigrąžinti darbingumą.
- Globos centro teikiama ir (ar) organizuojama pagalba – pagalba, kurią teikia ir (ar) organizuoja globos centras: prižiūrimo, globojamo (rūpinamo), įvaikinto vaiko, budinčio ar nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvių, įtėvių bei jų šeimos narių konsultavimo ir mokymo, atrankos, tarpininkavimo paslaugos, psichosocialinė pagalba, psichoterapija, intensyvi pagalba, atokvėpio kriziniu atveju paslaugos, budinčio ar nuolatinio globotojo vykdomos veiklos kokybės vertinimas, išvados dėl fizinio asmens, norinčio tapti budinčiu ar nuolatiniu globotoju, vaiko globėju (rūpintoju), šeimynos steigėju, dalyviu, pasirengimo vaiko globai (rūpybai), šeimynos veiklai rengimas, jos atnaujinimas, teisinė, sociokultūrinė ar kita pagalba prižiūrimam, globojamam (rūpinamam), įvaikintam vaikui ir budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams bei jų šeimos nariams.
- Globos koordinatorius –globos centre dirbantis specialistas, turintis socialinio darbo ir (ar) socialinės pedagogikos, ir (ar) psichologijos, ir (ar) edukologijos išsilavinimą arba nustatyta tvarka atestuotas Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, koordinuojantis ir (ar) teikiantis pagalbą budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams, prižiūrimiems, globojamiems (rūpinamiems), įvaikintiems vaikams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams.
- Individualių poreikių vertinimas – globos koordinatoriaus ir kitų globos centro specialistų veiksmai, siekiant nustatyti prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) ar įvaikinto vaiko poreikius ir jo stipriąsias, silpnąsias savybes, budinčio ar nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvių arba įtėvių ir kartu gyvenančių jų šeimos narių poreikius, kylančius dėl budinčio ar nuolatinio globotojo veiklos, globos ar įvaikinimo, šių asmenų stipriąsias ir silpnąsias savybes, nustatant pagalbos ir (ar) paslaugų poreikį ir vykdant periodinę pagalbos ir (ar) paslaugų poreikio stebėseną.
- Individualus pagalbos planas (toliau – Pagalbos planas)– uždaviniai ir pagalbos priemonės, kuriais užtikrinamas vaiko, budinčio ar nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvių arba įtėvių ir kartu gyvenančių jų šeimos narių poreikių tenkinimas, sudarant sąlygas visaverčiam fiziniam, emociniam, protiniam, dvasiniam, socialiniam vaiko vystymuisi, ir teikiama pagalba ir (ar) paslaugos vaiką prižiūrintiems, globojantiems (rūpinantiems), įvaikinusiems asmenims bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams.
- Intensyvi pagalba – globos centro specialistų organizuojamos ir (ar) teikiamos socialinės paslaugos bei kita pagalba vaikui, budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams vaiko priežiūros, globos (rūpybos) ar vaiko auginimo kriziniais atvejais.
- Koordinuota pagalba –tikslingi, nuoseklūs, suplanuoti ir tarpusavyje suderinti globos koordinatoriaus veiksmai, numatyti individualiame pagalbos plane, kuriais organizuojama globos centre ir (ar) kitose įstaigose teikiama konsultacinė, socialinė, psichosocialinė, švietimo, teisinė bei kitokia specialistų pagalba ir (ar) tokia pagalba teikiama, siekiant užtikrinti reikalingas paslaugas ir paramą prižiūrimam, globojamam (rūpinamam) ar įvaikintam vaikui, budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams ir (ar) kartu su jais gyvenantiems asmenims.
- Kriziniai atvejai –vaiko adaptacijos naujoje šeimoje situacijos ir (arba) pasikeitusios vaiko (šeimos) situacijos, kurios sukelia vaikui (šeimai ir kartu gyvenantiems asmenims) sudėtingų išgyvenimų, emocinę įtampą ir kurių vaikas (šeima ir kartu gyvenantys asmenys) negali įveikti savarankiškai, nes tam reikalingi nauji įgūdžiai ir (ar) priemonės.
- Nekoordinuota pagalba – pavienės, trumpalaikės informavimo, konsultavimo, socialinės, psichosocialinės, švietimo, teisinės, mokymų bei kitos globos centro paslaugos, nesistemiškai teikiamos asmeniui, norinčiam tapti vaiko globėju (rūpintoju), šeimynos dalyviu, budinčiu, nuolatiniu globotoju ar įvaikinti vaiką, arba įvaikintam vaikui, įtėviui ir (ar) kartu su jais gyvenantiems šeimos nariams.
- Palaikomoji pagalba – nuoseklūs globos koordinatoriaus veiksmai, siekiant palaikyti ryšį su prižiūrimu, globojamu (rūpinamu) ar įvaikintu vaiku, budinčiu ar nuolatiniu globotoju, globėju (rūpintoju), šeimynos dalyviu, įtėviu ir (ar) kartu su jais gyvenančiais asmenimis, kai, įvertinus globojamo (rūpinamo) ar įvaikinto vaiko, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvio, įtėvio ir (ar) kartu su jais gyvenančių asmenų pagalbos poreikius, nenustatomas poreikis teikti jiems koordinuotą pagalbą.
- Trumpas atokvėpis – trumpas budinčio, nuolatinio globotojo poilsis, siekiant atkurti fizinę ar emocinę būklę, arba trumpas atsitraukimas nuo prižiūrimo (-ų) vaiko (-ų), kai budintis ar nuolatinis globotojas turi vykdyti asmeninio gyvenimo veiklas, kuriose prižiūrimas (-i) vaikas (-ai) dalyvauti negali.
Informacija atnaujinta 02-05